Letiště Brno není letiště, je to skladovací areál. Postupně během minulých let došlo a dál dochází k útlumu leteckého provozu, ubývá pravidelných linek a omezuje se provoz leteckých škol. Rozvoj leteckých služeb dnes drží nad vodou jen charterové lety na
dovolené.
Samo o sobě by se to dalo nazvat přirozeným vývojem, problém však je, že
skladovací areály se nachází na pozemcích Jihomoravského kraje a ten z jejich provozu nemá prakticky žádný příjem.
Bojovali jsme za to, aby provozovatel letiště zaplatil adekvátní částku za pronájem pozemků pod logistickým areálem. Vedení kraje náš návrh nepodpořilo. Problém se ale týká i pozemků uvnitř areálu letiště, kvůli čemuž kraj přichází o desítky milionů korun na nájemném a současně jsou okolní městské části a obce nadmíru zatěžovány tranzitní dopravou pro tyto skladovací haly.
Šlapanice, ale i další okolní obce se již dlouhé roky marně snaží získat plán rozvoje letiště, který by definoval, jaký bude rozvoj letiště a především, jaké nároky vyvolá na své okolí. Přestože rozvoj letiště je uvažován na katastru našich obcí, dodnes nemáme žádné informace o plánu rozvoje. Ten by samozřejmě vyžadoval potřebnou infrastrukturu, a to hlavně dopravní.
Cílem je předložit zastupitelstvu kraje a obcím, v jejichž katastru chce letiště působit, plán rozvoje, společně jej projednat a teprve po konsenzuálním projednání pokračovat případně v možném rozvoji letiště. Součástí revize smluvních vztahů by měla být revize pozemků, využívaných pro logistiku, nastavení přiměřeného nájemného a také dostatečně dimenzované dopravní napojení, aby letiště fungovalo skutečně ve prospěch občanů Jihomoravského kraje.
Comentários